2014. október 29., szerda

Gyereknap 3. - Különbözünk

   Tegnap megint tartottunk gyereknapot, a múlt heti Andris elutazása miatt elmaradt, most én következtem a szervezésben.

   A témát kicsit átbeszéltük Andrissal, mert éppen mindkét ovisunknak fejtörést okoz, hogy mennyire kell egyformának lenni, mennyire kell belesimulni az óvodai sablonba, baj-e, hogy a kisebb nem tud valamit, amit a nagyobb igen, illetve fordítva. De ezekről eleget beszélgettünk már velük, mégsem világos, hogy mondjuk el még egyszer úgy, hogy ne csapjanak le az első félmondat után azzal, hogy "tuuudjuk, ezt már ezerszer elmondtátok"?

   Azt találtam ki, hogy mozgatható kezű-lábú jancsiszöges figurákat készítünk, amiket először maguknak, aztán egymásnak kell kiszínezniük, kidíszíteniük, összeszerelniük, de úgy, hogy az ajándék a másik ízlése szerint való legyen. Előre elkészítettem a fehér keménypapír kezeket, lábakat, testeket, kitettem sok színes papírt, filctollat, ollót, ragasztót. Megbeszéltük, hogy Andris egít Erzsónak, én Misinek, de Erzsó nem kért segítséget, csak nagyon ritkán, így Andris főleg Jancsival színezte az ő babáját. Misi nem szeret vágni, az ollót igénylő feladatokat én csináltam, szigorúan úgy, ahogy Miska kérte. Néha nem álltam meg, hogy javaslatokat tegyek, de inkább ment a saját feje után, és ez így van jól.

   Misi figurája fekete nadrágos, szürke zakós férfiember lett fekete hajjal, szemekkel, szájjal, a zakón rengeteg gombbal, nagyok két szabályos sorban, kicsik mindenfelé.
Erzsó maradt a rózsaszín csillogó-villogónál, magas sarkú cipőkkel, ragasztott szőke hajjal. Szépen kijött, hogy ezek bizony nem egyformák. De ekkor még nem mondtam semmit, csak elkezdtük a második figurát, egymásnak.
  Misi csillogós ezüsttel kezdte, de aztán áttért más színekre, tornadresszes szőke lányt készített Erzsónak. Ugyan a végén nagy dacosan kijelentette, hogy ez fiú, de a lényeg, hogy Erzsónak tetszett, és Misi tényleg figyelt, hogy olyan legyen, ami inkább erzsós, mint misis.
   Erzsó maradt a feketénél, de rövidujjú inges, rövidnadrágos figurát ragasztott.


  A beszélgetés is jól sikerült, elégedetten zártuk az alkalmat. Erzsó ma reggel megkérdezte, emlékszem-e még, amikor a figurákat csinálták (tegnap este), mert az milyen jó volt.


2 megjegyzés:

  1. Mi ez a gyereknap nálatok Roni?Én az 1 és 2 bejegyzéseket se láttam, ha voltak... csak most a 3-at.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, pótlom a hiányt! :)

    VálaszTörlés