2017. február 7., kedd

Autoreisezug: gelassen am Stau vorbei

Mint tudjátok, idefelé úgy utaztunk, hogy Bécsben feltettük a hálókocsis vonat autószállító kocsijára az autót, és Hamburgban leszedtük, ami nagyon kényelmes volt (leszámítva azt, hogy kb 5 négyzetméteren aludt a család :~). Hamburgban egyből megvettük a jegyet hazafelé (március 31-re), beraktuk az autóba, és örültünk, hogy egy gonddal kevesebb. A viharfelhők akkor kezdtek gyülekezni, amikor kiderült, hogy Legoland április elsején nyit. Erzsónak nagyon megígértem, hogy ha elnyerjük Dániát, akkor biztos, hogy megyünk Legóországba. Persze, el lehetett volna magyarázni, hogy mégsem, de azért nem lett volna szép. Napokig gyűjtöttem az erőt, hogy felhívjam a Deutsche Bahn-t, hogy át lehet-e állítani a dátumot.
Aztán ellopták a jegyeinket. Már csak az volt a kérdés, hogy érvényes-e még a papír nélkül, meg hogy ha igen, akkor át lehet-e tenni. Kezdődött az utánajárás, meg a telefonálás. A Deutsche Bahn Autoreisezug oldala ad egy telefonszámot, de az a DB központi száma, ahol a kedves női géphang Autoreisezug ügyben az osztrák oldalra irányít, és felhívja a figyelmemet, hogy külföldi telefonhívásnak számít. Felhívtam az osztrák call center-t, ahol a kedves, udvarias fiatalember azt mondta, hogy ha a Deutsche Bahn-tól vettem a jegyet, akkor ők arról nem tudnak, nem látják, kérdezzem meg a Deutsche Bahn-t. Addig faggattam, amíg végül elmondta, hogy ha nincsenek meg az eredeti papírok, akkor jó eséllyel nem fogják engedni az időpontváltoztatást, legalábbis az ÖBB nem engedné. Jó, rendben, ellopták a papírokat, majd a biztosítóval rendezzük, vehetünk új jegyet április elsejére.
Már tudom a kérdéseket: név, rendszám, milyen autó, milyen magas tetődobozostul. Itt elakadtunk: a kedves, udvarias fiatalember nem azt akarta tudni, hogy milyen magas az autó összesen, hanem hogy milyen magas a box autó nélkül. Jól van, holnapra megmondom neki, akkor hagyjuk a jegyvásárlást, de azért annyit mondjon még, ha tud, hogy mennyire kell sietni, van-e hely. Még két magas hely van, a hálókocsiban is van bőven fülke, nem kell sietenem, holnap reggel minden rendben lesz.
Nem hagyott nyugodni a dolog.
Gyorsan megnéztem a neten, milyen magas a mi derék autónk, kiszámológépeztem, hogy mekkorának kell lenni akkor a tetőboxnak. 36 cm - lehetséges ez? Segít az "onscreen ruler", a képernyőre vetíthető pontos vonalzó. De az max 10 cm  hosszú. Nem baj, elképzelhetőnek tűnt a 36 cm. Nosza, hívjuk fel újra a kedves, udvarias osztrák fiatalembert. Bankkártya elő, telefon fel, rutinosan diktálom az adatokat.
-Tetőbox? Nem fog beférni. Elfogyott április elsejére az összes magas autós hely.
-Biztos? A kolléga negyed órával ezelőtt azt mondta, hogy lesz hely még.
-Biztos, itt van a számítógép, látja maga előtt, betelt minden hely - mondta a kedves, udvarias fiatalember.
Elköszöntem tőle, gyorsan felhívtam Ronit. Utazzunk még egy nappal később? De akkor hol lakunk addig? Utazzunk tetőbox nélkül, vagy tegyük be a boxot az utazás idejére az autóba? Autózzak haza egyedül Németországon át vonat nélkül, és ők meg repüljenek? Semmi sem jó, minden drága. Menjünk egy nappal később, valahol majd csak ellakunk, bár akkor a gyerekeknek még egy napot mulasztani kell az iskolában.
Jó, felhívom a call centert, végigpötyögöm a menüt, köszönök, bemutatkozom:  pár perccel ezelőtt beszéltünk Autoreisezug ügyben, ugye?
-Nem, az nem ő volt, biztos egy kollégája. - Rendben, akkor pókerarc:
- Április elsejére szeretnék tetőboxos helyet foglalni az Autoreisezugra.
- Hova - kérdezte a kedves, udvarias fiatalember, not without reason.
-Hamburg-Wien, van hely?
-Persze - mondta a kedves, udvarias fiatalember. Autó típusa, szállított személyek száma, rendszám. Kibetűztem újra, hogy Z-L-I-N-S-Z-K-Y. Két felnőtt, négy gyerek, Familienabteil. Rendben.- Felvesszük a jegyet Ausztriában?
- Nem -mondtam rutinosan- postázzák ki. Bediktáltam a dán címünket.
- Rendben, mondhatom a bankkártyaszámot.
 Még egyszer visszakérdeztem, ugye biztos, hogy április elseje. Igen, április elseje, Wien-Hamburg.
Megjött az SMS a kifizetésről. Huh
Este lefoglaltuk Ronival a szállást Legóországban.

3 megjegyzés:

  1. Remélem csak elírtad, és nem Bécs-Hamburg, hanem Hamburg-Bécs-re szól az új jegyetek...(nekünk egyszer így sikerült felcserélni a menetirányt...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, azt én is remélem! :) Szerencsére egyszer jól is leírta. Ha ideér a jegy, kiderül...

      Törlés