2014. május 20., kedd

Jancsi-száj és egyebek

  Ma végre ragyogó napsütés van. Jancsi kint is van, amennyit csak lehet, az ajtó nyitva, ő pedig jön-megy. Bár igazából tudja, hogy nem ehet földre esett zöld ringlót, kavicsot, gilisztát, cigarettacsikket, kavicsot, gyakran rá kell nézni, hogy be is tartja-e ezt a kertben járó gyerekekre kötelező szabályt. Ma Andris találta úgy, hogy nagyon rágott valamit. Kivett Jancsi szájából egy-két apró kavicsot, de még mindig úgy nézett ki, hogy van ott több is.
Megkérdezte:
"Jancsi, hol van a kavics, amit megettél?"
Mire Jancsi büszkén mutatott apja tenyere közepére:
"Itt!"

  Andris ma kapott egy kis fényképezőgépet, ami félhomályban is ügyes és gyors. Van gépünk, de sokat bosszankodtunk a csigalassú fókuszáláson, lemaradtunk a jó pillanatokról. Ezt Andrisnak meglepetésből vettem, amihez két hozzáértő barátunktól-rokonunktól kértem segítséget. Egyikük egy sokkal profibb specifikációkkal rendelkező, kicsit nagyobbacska gépet ajánlott, ami nagyon-nagyon jól zoomol, másikuk egy kompaktot, ami a leírás szerint nem tud annyit, mint a másik, viszont ők már pár éve teljesen elégedettek vele, gyakorlatilag mindent tud, gyors, kicsi. Ez utóbbit rendeltem meg, de aztán a két gép összehasonlítását böngészve nagyon elbátortalanodtam, jól tettem, hogy megvettem?
  Aludni sem tudtam az aggodalomtól, végül meglepetés ide vagy oda, előadtam Andrisnak a helyzetet. Ő pedig kifejtette, hogy maximálisan biztos benne, hogy a barátunk jót ajánlott, ez nem kérdés. Örülni fog neki, ez sem. De az sem, hogy ő bizony semmilyen géppel nem fog megszeretni fényképezni. Ebben megnyugodva el is aludtunk.
   Ma a kezébe kapta a gépet, és megállapította, hogy ezt azért lehet, hogy magával fogja hurcolni mindenhova. Győzelem. :)

   Andris a pár héttel ezelőtti EGU-konferencián bemutatott egy posztert, amiről ma kiderült, hogy díjat nyert! Nagyon büszke vagyok rá, nem is tudom, van-e még valaki, aki az EGU-n már másodszorra nyer poszter-díjat. Andris két doktorandusza is sorra hozza a díjakat, jól csinálják nagyon, már csak az lenne még jobb, ha itt is lennének, és együtt dolgozhatnának... Ügyesek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése