2015. szeptember 8., kedd

Kezdődik az iskola...

 Már el is szaladt az első hét... És nagyon jó volt, fárasztó, meg új, meg szervezős, de örömteli.

 Erzsó nagyon várta az iskolát. Próbáltuk is lelkesíteni, mert nem voltunk teljesen biztosak benne, hogy örömmel várja majd. Andris nagyon utált iskolás lenni, az egész rendszert úgy, ahogy van, a gyerekek ezt hamar kifülelik. És sok ismerős mondogatta neki, hogy biztos unatkozni fog, mit fog ő az iskolában csinálni... Ezek miatt féltettük. A tanítónője viszont már tavaly mondta, hogy akkora ez a váltás, annyi az újdonság, hogy bármilyen előképzett a gyerek, nem fog unatkozni, meg fogja találni azt, ami neki izgalmas, ami neki nehéz, amiben haladhat. És igaza lett.

   Az iskolába indulás napján a bécsi gyerekek (és az összes német és osztrák) Schultüte nevezetű hatalmas tölcséreket kapnak, benne kis iskolai cuccokkal - ceruzák, festék, ecsetek - és sok édességgel. Erzsó már előre kérte, hogy ha nem maradunk is Bécsben, a Schultüte szokását azért tartsuk meg. Ugyan ő nem vihette magával az iskolába, mint az igazi bécsi gyerekek, de az iskolakezdés előtti vasárnap megkapta a maga házilag készült, nagyon lila tölcsérét. Sajnos Andris addigra már nem volt itthon, Engelbergben volt konferencián, de írt neki levelet, amit bele is tettünk a tölcsérbe.

Este még gyorsan varrtam Erzsónak egy szoknyát, mert későn jöttem rá, hogy nincs ünneplője, csak egyberuhái. Egy fehér csinosabb pólót is kidíszítettem a szoknya anyagával. Reggel boldogan bújt bele. Sajnos azonban reggeli közben foltos lett a fehér blúz. Fáradt voltam, kevés alvás jutott, nem sikerült a lehető legkedvesebben kezelnem ezt a helyzetet, kicsit ingerülten szóltam rá:
- Erzsókám, nem gondoltam, hogy partedlit kell rád adnom!
Ő meg, a nagy iskolás, halkan elsírta magát.
- Mama, én sem. De most mi lesz?
Nem szokott ilyesmitől sírni, ebből láttam csak, hogy titokban milyen feszült a várva várt iskolától. Ami nem is csoda. Gyorsan megnyugtattam, előkaptuk a csinos póló díszítetlen párját, kivasaltam, és indultunk is.
   A harci feladat: négy gyerekkel, az egész félévre való iskolai felszereléssel (hátizsák, rajzdoboz, tornacucc, tisztasági csomag, papírok, nagy karton)  és az óvodába indulónak kishátizsákkal, tisztasági csomaggal időben, 3/4 8-ra felérni az iskolába.
  Misinek semmi kedve nem volt óvodába menni, de készültünk: egy szép álszakállt készített, amit az arcára ragasztottunk, így "szakáll bácsi" szerepben már szívesebben ment. Megbeszéltük, hogy arcmosáshoz már le kell majd vennie. Ja, és persze reggel nem találtuk a szakállt, újat kellet készíteni gyorsan.
A szerpentin felé gyalogoltunk, mert a kétgyerekes babakocsit a lépcsőkön nem tudom felvinni.
 Ott voltunk időben, sikerült! Elrendeztem Erzsót, a padtársa Katinka lett, aminek nagyon örült. A továbbiakban nem volt igénye rám, látszott, hogy nem is tudok a közelében maradni a sok iskolástól.
 Az évnyitó az apátságban volt, azért fényképet szereztem arról is.

.
Indultunk tovább az óvoda felé. Misi büszkén mászott fel a nagycsoportba, elmagyaráztuk a szakállát, aztán be is szaladt, a legjobb barátja, Bendegúz már várta. Jó volt látni, hogy magabiztos, hogy nem fél, nem lesz semmi baj. Azzal is fogadott délután, hogy "a nagycsoport tényleg sokkal jobb, mint a babás középső, igaza volt Erzsónak".
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése